Escalada via Enantyum a la Penya Narieda al Coll de Nargó

Aquest dissabte marxem cap a Coll de Nargó buscant l'ombra, el Jordi ens ha recomanat una via nova a la Roca Narieda, mirant la ressenya pensem que s'ha tornat boig 6c+!!!, però llegint el blog del Grup d'Ascaladors de Lleida LoGall que resumeix amb "Via amb poca exposició, poca obligació, bona roca, grau amable i molt assegurada, ..., visita obligada dels amants del love-climbing" amb això ens decidim.

Nuri amb l'últim llarg un 6a molt bo.

Des del lloc on hem dormit es veu la paret i amb molta traça la nostra via.

Ressenya extreta del blog logalldeponent.blogspot.com

Dos bons llocs per dormir a peu de Roca Narieda, nosaltres hem dormit el de l'esquerra passat el pont d'Espia.

Inici de la via Enantyum

Els dos primers llargs estan molt ben equipats (la tònica de tota la via) tenen un passet dur tant el primer llarg com el segon, macats com a 6b+ i 6b potser no són per a tant, en tot cas pots superar-los perfectament en A0.

Al fons la furgo al lloc on hem dormit.

Els llargs 3è i 4 son d'escalada plaent de V grau. El llargs 5è i 6è es poden empalmar i els fa el dos la Nuri de primer, llàstima que no vaig poguer fer fotos.

Aquí comença la festa, la Nuri superant el 7è llarg graduat amb 6c+, en realitat són un parell de xapes realment dures d'escalada sobre placa en adherència amb molt poc canto, a mi em va costar molt arribar d'una xapa a l'altre per poder fer Ao, inclús amb l'estrep vaig haver d'escalar entre xapes, però amb molt poca exposició es pot fer tibant fort i amb decisió.

Cap a les 13 hores ens comença tocar el sol.

Vam començar a les 8:50 i hem arribat a dalt a les 14:50, hem trigat 6 hores d'escalada non-stop. Ara tenim 1:30 ben bona de retorn al cotxe, hem d'anar seguint les fites que ens porten després de 200 mts de pujada al final de la via ferrada, des d'aquí continuem pujant una mica més seguint les fites, anem borrejant per dalt tota la Roca Narieda, fins que per fi (fa molta calor) arribem a la baixada que s'endinsa en bosquet i tenim ombra.

En resum una via molt recomanable, millor anar amb el 6è grau consolidat per no patir, i anar preparats per un dia llarg.