Via LLamosí a la Agulla Gran d'Amitges

Aprofitant un finde llarg de tres dies ens anem a fer una via a les Agulles d'Amitges, feia molt de temps que ho teníem en la nostra llista d'escapades i no podíem haver gaudit més de la via i de l'entorn, Amitges sempre ens ha semblat un lloc meravellós.

Com trobem el refugi d'Amitges ple a la nit del dissabte reservem pel diumenge els quatre, aquest cop ens acompanyaran el Xavi i la Mar amb els que hem compartit ja vàries escapades. Així que decidim pujar dissabte a dinar al costat del refugi de Pla de la Font, el pàrquing es en un lloc idíl·lic, llàstima de la carretera d'accés de 8 km que es troba en molt malt estat, després la noia que guarda el refugi ens va comentar que des de abans de la covid que no arreglant la carretera que ho porten reclamant des de feia temps.

Vistes des del pàrquing del refugi Pla de la Font.

Decidim anar a fer esportiva a prop del refugi, la noia que el guarda ens ha facilitat les indicacions i ens ha deixat fer-li una foto a les ressenyes. El sector es diu Mirador i es troba a 30' del refugi, pujant primer al coll de fogueruix i després baixant pel GR que porta Espot, després d'unes quantes ziga-zagues i buscant unes marques grogues a l'esquerra que ens portaran a la paret.

Només podem provar un cinquè perquè quan portàvem dues xapes del 6è comença a ploure fort, amb una mica de granissada, així que reculli'm tot el ràpid que podem i tornem cap a la furgo. Abans d'arribar al refugi ens trobem al Xavi a i la Mar que a les 7pm volien anar cap a les vies.

Ressenya del sector Mirador a prop del refugi de Pla de la Font.

El diumenge al matí a les 9am agafem el taxi a Espot que ens porta al llac de Sant Maurici, ens estalviem una hora de caminata, perquè l'altra opció és fins a mitjans de juliol es pot pujar en cotxe fins al pàrquing de prat de Pierró i en una horeta al llac de Sant Maurici. Des de el llac de Sant Maurici en 1h:30 som al refugi d'Amitges.

Vistes de les Agulles d'Amitges des de el refugi.

Deixem trastos i ja equipats amb el material fem l'aproximació a l'Agulla Gran d'Amites, són una mica més de 30' vorejant el llac i després seguint unes fites amunt i un cop a l'alçada de l'agulla Gran buscar un camí poc fressat que ens porta a peu de via.

Vistes de l'Agulla Gran d'Amitges, i ja s'intueix la via Llamosí.

A la via del Diedre que es a l'esquerra de la nostra veiem una cordada de tres que es troba a la primera reunió. Nosaltres decidim fer un experiment amb una cordada de quatre, el Xavi està passant per un episodi de marejos i no ens podem arriscar i patir un problema, així que els quatre a gaudir de la Llamosí.

Ressenya de la via Llamosí a l'Agulla Gran d'Amitges

La ressenya i la descripció que ens ha animat a fer la via la hem trobat en aquest Blog, gràcies per compartir. Recomanable portar un joc complet com a mínim de friends, sort que el Xavi en va 'prestar' algun dels seus Totems perquè amb els meus quatre Camalot hagués estat molt justet.

En el primer llarg es pot veure la logística de la cordada de quatre que vam fer servir, dos seguint al primer i el quart fent corada amb el tercer, quan el tercer arribar a la R el primer ja pot tornar a sortir.

Arribant a la tercera R.

Molt recomanable fer la reunió intermèdia al quart llarg, es pot fer perfectament en un merlet (bloc gegant) fent servir un anell de cinta molt llarg. Així podrem gaudir més còmodament del millor tram de la via.

Gaudint del penúltim llarg, és un diedre perfecta a equipar que treu la respiració, es tracta d'anar inicialment en bavaresa de llibre per després obrir les cames i trobar les mans bones a dalt de tot. Un 10 de llarg.

Unes poques fotos mes del millor llarg de la via.

L'últim llarg no té complicacions passem per sobre de la R final per arribar pràcticament al cim, degustem unes empanades i fem les fotos de cim més contents que un ximples.

Disfrutant del cim de l'Agulla Gran d'Amitges.

La tornada la fem baixant caminat per la cara nord, es troba un caminet al principi força empinat, al peu de l'agulla ens trobem unes bones congestes de neu que ens fan una mica més feixuga la tornada. Arriben justet al refugi d'Amitges per fer unes birres i gaudir del merescut sopar.