Pont Sant Joan Midi d'Ossau (2.884m) + Escalada Aguja Portalet

Vistes del Midi d'Ossau

Aprofitem el pont de Sant Joan per fer una sortida que el Ramón tenia pendent des de feia temps. Sortim el 24 de juny dijous al matí de Barcelona nosaltres i el Gerard (que dorm tot el dia després d'una nit de revetlla) l'Abril es queda a casa per estudiar.

Arribem per dinar en un restaurant al pàrquing de les pistes de Panticosa. A la tarda decidim fer una un parell de vies d'esportiva zona Forronías just al costat de la carretera passat el poble de Panticosa.

Al vespre hem quedat amb el Xavi i la Mar amb els que farem l'ascens al pic del Midi d'Ossau.

Divendres 25 de Juny.

Dormint al parking de les pistes de Formigal, el pic al fons.

Iniciem la caminada a les 8:45h deixem la furgo al pàrquing del Portalet. La primera 1:30h fins al refugi de Pombie a 2032m camí fàcil i marcat amb uns 300m de desnivell positiu. Arribem al collado de Souzon, volem fer un descans i menjar una poma, però veiem molta gent que camina darrere nostre i decidim continuar per no haver d'esperar torn a la primera xemeneia.

Arribada al refugi de pujada

Des de el collado de Souzon

A les 11:15 arribem a la primera xemeneia després de 2:30h d'aproximació. Ens equipem, arnès, casc i el Ramón amb la corda de 30 metres per si s'ha d'assegurar algun pas.

Ens equipem degudament

Es pot apreciar la cua de gent que hi ha al iniciar el primer tram de grimpada

1a xemeneia d'uns 15 metres amb passos de II, 2a xemeneia més complicada i d'uns 30 m amb passos de II+ la més difícil. I la 3 a xemeneia d'uns 150m amb passos de I+ (una grimpada).  Només s'ha encordat el Gerard a la segona tant de pujada com de baixada. Personalment crec que és més complicat desgrimpar.

A les 13:15 fem cim després de 4h, aprofitem per fer fotos, descansar i menjar una mica (empanadilles portades de casa). Uns 30 minuts descansant i emprenem el camí de baixada. A l'inici de cada xemeneia hi ha una instal·lació per fer ràpel. El Ramón assegura al Gerard per destrepar la 2a xemeneia i la Mar aprofita la reunió muntada per unes noies per fer un ràpel.

Un dels pocs "neveros" que hem trepitjat

Arribant al cim

Foto de cim Midi d'Ossau (2.884m), que ens fan les noies del ràpel.

No trobem gaire neu i la poca que hi ha la podem evitar.

A les 17:00h arribem al refu de baixada, fa molta calor i aprofitem per refrescar-nos i remullar-nos els peus al llac que hi ha just davant. Només ens quedarà desfer el camí fins al pàrquing, que arribem cap a les 18:45h.  Total unes 9:30 d'activitat descansos inclosos que no es fan llargues, ja que combina caminar amb grimpar.

De baixada podem borejar alguns trams amb neu

La recompensa serà un bon sopar Sallent de Gallego restaurant Casa Jaimico.

Un petit entrecot!

Dissabte 26 Juny.

La previsió de temps no és bona, segons el sr. Google començarà a ploure entre les 11 i les 13 pm. La idea inicial era fer una via llarga d'escalada a peus del refugi de Pombie, descartat per la dificultat de la via un llarg de V+ i l'aproximació. També descartada una via a la Peña Foratata.

Aguja del Portalen vista des de lluny

La furgo al parquing que hi ha a la frontera

Decidim anar a Aguja del Portalet, per escalar una via de 4 llargs amb un pas de V+ al tercer llarg la via està molt ben assegurada. Són només uns 20/30 minuts d'aproximació des del pàrquing de la frontera entre Espanya i França al Portalet. Arribem a les 9:15 i ja hi ha cua de gent. En arribar una parella estan al primer llarg, arribem al mateix temps que una altra parella (que al final ens deixen passar primer) i veiem dues parelles més que s'acosten. Nosaltres som 3 el Ramón puja de primer i en arribar a la reunió ens assegurarà al Gerard i a mi en paral·lel. En principi quan el Gerard hagi tret la seva corda de la segona cinta exprés sortiré jo a una distància prudencial. A les reunions estarem tots tres, jo asseguraré al Ramón i seré l'última a pujar.

La parella que anava davant nostra decideix abandonar al primer llarg fet un ràpel. No sé si per la dificultat de la via o el pressing que els hi fa el Ramón.

1er llarg on el Ramón a muntat una altre reunió per no molestar a la parella que repela

Nosaltres anem molt bé i ràpids (tenint en compte la poca experiència del Gerard en aquest tipus d'escalada). En començar el tercer llarg arriba una parella que ha pujat directament per una canal. Ara la pressió la tindrem nosaltres!
El Gerad pujant i jo també a un parell de cintes de distància.

El Gerard arribant al cim

Arribem al cim amb unes vistes impressionants! I havent de caminar per una aresta d'uns 100m fins a arribar al camí de baixada amb un fort pendent que ens portarà a peus de via.
D'aquí a la furgo per dinar i tornar cap a Barcelona. Al final no hem vist ni una gota de pluja.

Foto al cim

Fent l'aresta abans de trobar el camí de baixada