Primera travessa amb esquís Tuc de Ratera (2.861 m.)

L'hivern del 2021 ha estat un desastre, no ha nevat gaire i quan hi ha hagut neu hem estat confinats per culpa del COVID19. Resumint només hem fet tres sortides amb esquís en tota la temporada.

Fem un breu recordatori...

Primera sortida Pont de la Puríssima 7/12/2020 pujada al Niu d'Àliga (refu de la Molina) deixant la furgo al Coll de Pal, pujada fàcil i amb neu. Les pistes estaven tancades, però al cim estava a petar de gent amb raquetes i esquís de muntanya. La furgo es va quedar pillada a la neu de poc ha de vindre la grua a rescatar-nos. La carretera que va cap a Puigcerdà tallada, tornem pel mateix camí sopar i dormir al Santuari de Queralt (Berga)

Segona sortida, Port del Compte 21 de Març primer dia que ens deixen lliures després del confinament post Nadal. Tossa Pelada (2387m) i Pedro Quatre Batlles. Aquest cop no hi ha molt poca neu carreguem els esquís a l'esquena molta estona, el dia és radiant i al cim hi ha molta gent. Es la seguna vegada que intentem fer aquesta excursió la primera fa un parell d'anys "fail" per mal temps i aquesta vegada sense neu. A la propera va la vençuda!

Cim Pedro Quatre Batlles

Tercera i última sortida amb esquís hivern 2021 COVID  Tuc de Ratera (2.861 m.)

Sortim de BCN el divendres 2 d'Abril Setmana Santa tenim reserva al refugi d'Amitges (2380m) per dormir. Deixem la furgo al pàrquing d' Espot, agafem un taxi per 5 euros que ens deixarà al pàrquing del Llac de Sant Maurici. En aquest punt no hi ha neu, així que amb les botes de trekking comencem a caminar fins abans de l'estany de Ratera que poden calçar-nos els esquís. Cap a les 17:30h arribem al refu, comença a nevar en alguns moments fort i així estarà pràcticament tota la nit. Sopem a les 19h com uns reis i a dormir en habitació compartida.

Els Encantats al fons, fa set anys de la mítica excursió a la Canal Central als Encantats

Refugi Amitges

Sortim sense pressa després d'esmorzar i equipar-nos correctament, el refugi està ple de gent. El dia es lleva net de núvols, a la nit han caigut entre 5 i 10 cm de neu nova. A les fotos es pot veure la neu de color marró de la pluja/neu amb fang caiguda els dies anteriors. Comencem l'ascensió i abans d'arribar al primer coll passat l'Estany dels Barbs ens ajuntem amb una parella de Tarragona amb qui vam compartir taula a l'hora de sopar el dia anterior, ells fan el mateix pic que nosaltres, però van a dormir al refugi de Colomers. En aquest punt ens posem les ganivetes, està una mica gelat i el coll és ventat.

A la foto hem marcat el cim.

Arribem al port de Ratera on es veu el Circ de Saboredo (indicacions al fons)

Arribem al collet sota la Punta d'Estasen ens queda un llarg flanqueix i la pujada amb molt de pendent que anem fent em fent ziga-zaga.

Arribem a un primer cim, però no tenim gaire clar si és el que toca així doncs que baixem una mica i fem l'altre.

El Ramón arriva abans que jo (com sempre) els nostres companys de travessa encara són al primer cim.

Des del cim

Ens posem el esquís i comencem la baixada per una pala amb molta pendent.

La ruta es circular i ja no tornarem a passar pel refugi. En resum, per sota de 2200m la neu molt justa i una mica pasteta a mig matí però la primera part del descens bona neu.

Agafem un taxi per baixar i cap a les 2:00 PM ja estem a Espot disfrutant de la recompensa.

PD: Serà pel COVID però és la vegada que hem vist tantes furgos i autos aparcades per tot arreu.