Ben Nevis Scotland 1345m

Estiu 2019 el 15 d'Agost comencem una ruta per Irlanda i Anglaterra. El recorregut serà el següent: Dublin dos dies, ferry cap a Holyhead i dormir a Liverpool un dia allà lloguem el cotxe que ens acompanyarà fins a Londres. Cuidaoooo! a conduir per l'esquerra! Glasgoww dos dies, entrem als Highlands d'Escòcia. Dos dies a Fort Williams amb ascens al Ben Nevis. Dos dies a Edimburg últims dies del festival d'estiu Fringe. York un dia, Cambridge un dia i finalment Londres tres dies. El dia 29 agafem l'avió cap a Barcelona.

Del 20 al 22 d'agost estem en un hotel molt a prop de Fort William poblet als peus del Ben Nevis poble per on passen molts dels trekkings dels Highlands.

La predicció meteorològica no és gaire bona, cada dia plou i decidim fer l'ascens el 21 d'agost la meteo diu que començarà a ploure a partir del migdia.

Ben Nevis 1350m es la muntanya més alta d'Escòcia i per extensió d'Anglaterra, un trekking molt fàcil per un camí pràcticament empedrat amb les mateixes pedres de la muntanya durant la primera part del recorregut.

Els nens no estan excessivament motivats per caminar, no és un pic alt ni difícil però haurem de fer un desnivell positiu de +1350 a ritme ràpid i el mateix de baixada si no volem que ens enganxi la pluja. Així doncs el Ramón i jo anem sols. Pugem per la ruta anomenada "the Pony Track" la més fàcil i popular, hi havia gent al cim amb xancletes de piscina.

Anem seguint el camí, molt marcat i la gent travessant torrents alguns torrents d'aigua i amb unes vistes del poble i de la vall impressionants. L'últim tram abans d'arribar al cim les pedres comencen a ser molt grans i al mateix cim i trobem diverses construccions en runes d'un antic observatori i alguns bivacs. La visibilitat és nul·la al cim a causa de la boira, típic d'aquesta muntanya.

En total han estat unes 5 hores aprox. sense parar arribem al cotxe i comença ploure. Aquest serà el penúltim dia de pluja, a partir que arribem a Edimburg una onada de calor ens acompanyarà fins a Londres a més de 35ºC. (pitjor que a Calpe).