Cavalls de Vent reduïda Part 2

Aquest Juliol hem trobat un cap de setmana per rematar el que 2 anys enrere vàrem deixar a mitges la segona part del recorregut de la Cavalls de Vent versió “súper reduïda”.

També l'equip és més reduït, falta l'Abril que es de viatge a Dublin.

Sortim amb la Vito divendres 15/7 cap al Pedraforca deixarem al furgo al Mirador del Gresolet tenim reserva feta a dos refugis Prat de l’Aguiló i Gresolet la idea és estar de tornada diumenge a mig matí per tornar a BCN amb la calma.

Iniciem la ruta passat per davant del refugi Lluís Estasen  ens queden per endavant uns 11km , calculem unes 4 hores aproximadament per arribar a sopar al proper refugi. La primera fita seria arribar al Coll de Bassolet a 1875m  en principi assenyalat amb marques de GR de la Cavalls de Vent.

En sortir del fefugi ens liem una mica i en lloc de tirar per la pista uns 6 Km fins arribar al Coll de Bassolet 1875m agafem un corriol que surt del refugi amen molta estona paral·lels a la pista i cada cop el camí es fa més estret e impracticable.  Decidim tirar per dret ja que tenim clar per on és el camí però no trobem la millor manera d’arribar-hi. Així doncs el Ramón decideix baixar al camí directament per una pedrera que sens dubte afegeix emoció i dificultat a la ruta.  Aquest “despiste” ens fa perdre entre 1,5 i 2 hores a temps previst.

Ens obligarà a fer els descens que porta del Pas dels Gosolans al refugi corrents. Arribem cap a les 10 del vespre al refugi ja quasi de nit. Sort que ens han guardat un bon sopar.  En total han estat uns 6 hores de travessa i només som el primer dia.

Sopar al refugi Prat d'Aguiló

El planing pel segon dia es arribar a mitja tarda al refugi del Gresolet decidim aprofitar el per fer un cim que es ve de camí Comabona 2548m.  Al refugi ens han preparat un pícnic per dinar. Al cim aprofitem per fer un descans menjar una peça de fruita, hi ha bastanta gent també un senyor que a pujat amb bici de muntanya elèctrica.

Sortida refugi  matí refugi Prat de l’Aguiló

Cim del Comabona 2548m

Arribem al refugi del Gresolet cap a les 15 hores, molt aviat per passar la tarda quedar-nos a dormir. Així doncs decidim menjar els entrepans i descansar una bona estona “migdiada inclosa”.  Després donar-hi unes quantes voltes el Gerard no ho veu gaire clar decidim anular la reserva al refugi i continuar la travessa fins arribar a la furgo i dormir allà. Ens quedaran unes dues hores i mitja uns 3 km però amb molt desnivell. Sense cap problema i sempre seguint les marques taronges de la Cavalls de Vent, baixem fins al riu i després una forta pujada uns 550 metres de desnivell positiu per un corriol entre mig del bosc d’aquí ja sortim a la mateixa pista que ens portarà fins a la furgo.
Arribada al refugi Gresolet

Son les sis de la tarda, ens refresquem que inclou dutxa a la furgo i cerveseta no gaire freda.

A les vuit de la tarda ja som al restaurant que hi ha a peu de carretera a Maçaners  (el poble que hi ha tot just abans d’arribar a Saldes).  El sopar és deliciós com sempre que hi hem anat i força econòmic, el recomano.
Tornem al parking del Mirador de Gresolet per dormir, ja que les vistes son magnífiques,  just abans d’anar a dormir ens trobem que arriben el Fili i la Gigi amb la Gespeta amb la intenció de llevar-se diumenge molt aviat per fer escalar La Estasen (IV+).

Ens llevem diumenge al matí amb la calma i mentre esmorzem podem observar una allau de “trail runners  super equipats” que circulen pel parking amb la intenció de passar el matí fent algun entreno.....