Ascensió al cim del Carlit des de les Bulloses

Feia bastant temps que no fèiem cap excursió amb els nens i ja tocava, ens decidim per el cim del Carlit de 2.921 mts. d'altitud primer perquè és un pic que encara no havíem fet i segon perquè la ruta d'aproximació és per uns paisatges idíl·lics i recorre una dotzena de llacs d'origen glaciar.

feníem també que testar tota la logística de dormir en tendes d'acampada abans de marxar cap a Califòrnia on tenim previst dormir a Yosemite i a Gran Canyon, no volíem portar ni de mes ni de menys.

Aquest any ha nevat com mai i fins al juny, llegint vàries ressenyes diuen que fins ben entrat l'Agost cal portar grampons i piolet, si haguessin anat la Nuri i jo sol segur que no haguessin portar res de tot això, però amb els nens tenim que maximitzar les precaucions, així que carrego la motxilla amb els arnesos, corda, cascos, grampons i piolets. Al final no van trobar més que una petita gelera que ens podia passar amb 'bambes' sense problemes.

Sortim divendres a la tarda i en poc més de dues hores ja hi som al càmping du Pla de Barres que ens troba situat just al davant de la barrera que talla el pas als cotxes i on s'agafa el bus que et porta fins al embassament de les Bulloses. El càmping es molt sencill però molt integrat a la natura distant molt poc del free-camping amb la avantatge de contar amb unes casetes amb lavabos i serveis ben cuidats, per 13€ dues tendes i 4 persones ens va semblar més que raonable.

Son les 8:45 i començem la ruta al parking del bus just a sota del embassament de les Bulloses a 2.016 mts. d'alçada, el camí no te perdua ja que inicialment ressegueix el camí marcat (amb marques grogues) de la ruta circular als llacs en la que pots gaudir de entre 9 i 14 llacs.

El camí es per gaudir disfrutant de la companyia de vaques i cavalls ademes de molts turistes, passem per Estany Negre (2.147m) - Estanny Llat - Estany Llong fins que arribem a un pont de fusta on ens tenim que desviar ja camí cap el Carlit, portem quasi dues hores hem anat molt lents en aquesta part ja que ens ha costar arrencar.

Aquest tram ja comença a guanyar desnivell de forma més ràpida i el camí es mes pedregós fins arribar al Coll Colomer, no te perdua perquè a mes a més de la gent que marca el camí tenim ben visible al devant nostre tant la piramide del Carlit com el coll de colomer.

Al arribar al coll Colomer ens bufa un vent molt fort que ens fa perdre una gorra i als nens gairabé els hi porta volant. A partir d'aquest tram toca grimpar i fer alguns passos de 1er grau sense gaire complicacions i trafic humà tampoc ajuda pero els nens com a campions ho superan sense major dificultats.

Arribats al coll del Carlit ja només queda l'aresta final fins al cim del Carlit (2.921 mts.). Les vistes són immillorables, podem gaudir de tot el recorregut que hem fet de pujada i les vistes de tots els llacs.

Són les 13:15 i aprofitem per menjar els entrepans rodejats de gent, els que ja han fet cim i els que arriben després de nosaltres.

Ens queda el camí de tornada que fem pel mateix camí encara que existeix una variant per completar la ruta circular als llacs.

Al final hem patit força calor i en arribar a les Bulloses fem un refrigeri abans d'agafar l'autobús de tornada són les 17 hores, al final han sortit 8 hores d'excursió tenint en compte les aturades.

Una excursió molt recomanable però si repetim millor amb neu.